• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81456
+
-

ساخت بیمارستان 120 تختخوابی مشگین‌شهر، به زودی

نماینده مشگین‌شهر در مجلس: در سفر رئیس‌جمهوری پروژه‌های درمانی، صنعتی و عمرانی این شهرستان افتتاح می‌شود

با مسئول
ساخت بیمارستان 120 تختخوابی مشگین‌شهر، به زودی

نماینده مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 120 تختخوابی مشگین‌شهر همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «ولی ملکی» با بیان این‌که این طرح بیمارستانی کلنگ‌زنی شده و از ردیف بودجه ملی برخوردار است عنوان کرد: تجهیز بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر این شهرستان به 7 دستگاه دیالیز جدید، اختصاص 3 دستگاه آمبولانس به اورژانس مشگین‌‌شهر و افتتاح 5 درمانگاه جدید در روستاها و مناطق شهری مشگین‌شهر هم در سفر رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

ملکی درباره دیگر طرح‌های در دست افتتاح این شهرستان در سفر رئیس جمهوری عنوان کرد: مگاپروژه کامیون‌سازی مشگین‌شهر هم در فاز اول افتتاح شد که برای این پروژه بخش خصوصی بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و بدون این‌که ریالی تسهیلات دریافت کند، سعی در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین دارد. این پروژه با ظرفیت اشتغال 5 هزار نفر در فاز اول در قالب 35 سوله افتتاح خواهد شد که ماشین‌آلات آن نصب و آماده بهره‌برداری شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: همچنین در سفر رئیس جمهوری سد و پایاب سد احمدبیگلو افتتاح خواهد شد. این نماینده همچنین از افتتاح 25 کیلومتر بزرگراه اردبیل–مشگین‌شهر خبر داد و گفت: تا خرداد سال آینده این پروژه به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید و اخیرا 51 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و بخش دیگری از این مسیر که محور مشگین‌شهر–اهر است در دست اقدام است.

ملکی به دیگر ظرفیت‌های این شهرستان برای توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما محورهای گردشگری را در مشگین‌شهر تعریف کرده‌ایم و از همان ابتدا پل معلق به همراه شهریری محور توسعه گردشگری انتخاب شد و در کنار آنها قینرجه نیز از محورهای اصلی به شمار می‌رود. وی به اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت مخابراتی، پوشش تلویزیونی و راه دسترسی مناسب در این مسیرهای گردشگری اشاره کرد و افزود: در قوتورسویی نیز اصلاح و بهسازی این آبگرم با کاشی‌های ضداسید و دیگر تجهیزات مدرن مورد توجه قرار گرفت، به طوری که در حال حاضر اکثر شهرهای مشگین‌شهر اعم از لاهرود و قصابه از استعدادهای خوب گردشگری برخوردار است.

ملکی یکی از ضعف‌های حوزه گردشگری را در مشگین‌شهر کمبود مراکز اقامتی اعلام کرد و گفت: برای ساخت هتل در مشگین‌شهر از سرمایه‌گذاران حمایت جدی انجام می‌شود. وی در مورد الحاق مشگین‌شهر به منطقه آزاد بیان کرد: در مصوبه جدید، مشگین‌شهر و قسمتی از اردبیل و نمین به مناطق آزاد تجاری اتصال می‌یابند و امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز این الحاق رأی بیاورد تا همه مناطق استان از مزایای منطقه آزاد تجاری استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید